Svejedno da li želite poslati ili primiti novac iz inozemstva, potrebni su Vam sljedeći podaci:
Bez obzira da li šaljete ili primate sredstva, korisno je da znate da je kod ispunjavanja naloga za međunarodno plaćanje bitno navesti IBAN korisnika i SWIFT adresu banke korisnika kako biste izbjegli dodatne troškove inozemnih banaka, koji mogu biti visoki. Također, važno je navesti ispravan IBAN broj računa osobe kojoj se šalje novac, a ne npr. nekog od članova porodice. Banka neće moći rasknjižiti nalog u kojem se ne slaže broj računa i ime korisnika računa. Nalog će biti vraćen pošiljatelju i mogu biti obračunati dodatni troškovi.
Ukoliko Vi šaljete novac u inozemstvo, platni nalog možete predate putem internet bankarstva ili u bilo kojoj poslovnici Banke. Potrebno je da dostavite ispravan nalog za plaćanje (Nalog za plaćanje u inozemstvo - Nalog 1450). Dostavljate li platni nalog putem elektronskih usluga, IBAN se unosi bez praznih polja ili razmaka, a na platnom nalogu u papirnatom obliku svaka četiri znaka trebaju biti odvojena jednim praznim poljem.
Prilikom slanja ino naloga, osoba koja šalje sredstva (nalogodavac) ima mogućnost odabira jedne od tri opcije plaćanja troškova transfera:
Banka nalogodavca upravlja načinom slanja transakcija i bira posredničke banke preko kojih će se transakcija obaviti. Pri tome je važno da znate da troškovi posredničkih banaka i banke krajnjeg korisnika budu naplaćeni naknadno. Visina ovih troškova je nepoznata Banci nalogodavca prilikom slanja naloga, i troškovi su poznati tek nakon što dođu na naplatu. Banka ne može utjecati na visinu naplaćenih troškova od strane drugih banaka
Preuzeto sa www.unicredit.ba